tisdag 23 december 2008

Lucka 24



Nu har alla dagar gått, vägen hit har varit lång,
och jag har firat julen här med både dikt och sång.

Andras ord har jag lånat, men nu ska jag själv författa
och hoppas att ni inte alltför mycket åt mig ska skratta...

Jag har letat, fnissat, tårar fällt och nickat igenkännande.
Julens budskap är för mig stort och världsomspännande!

Jag önskar nu för alla lugn och frid i hjärtat,
och att alla svarta klumpar som förut ont har smärtat

äntligen försvinna ska och sedan glömmas bort,
för livet är så väldigt skört och tiden här är kort!

God Jul tills vi sen hörs igen, nu dagarna blir bråda,
men det dröjer säkert inte länge förrän jag åter håller låda.

Monica

10 kommentarer:

Anonym sa...

En riktigt God Jul till dig och din familj! Kram!

Anonym sa...

En stor julkram kommer här! <3

God Jul!

ylva sa...

ville bara önska en alldeles alldeles underbar jul till dig och familjen!

kram kram,

Anonym sa...

Vill önska dig en riktig God Jul!

Kram/Cattis

Zarah sa...

Men vad fint! Du diktar alldeles jättebra, tycker jag. GOD JUL och många kramar!

Anonym sa...

Många julkramar från Ljusdal.

Kram

Maria

Anonym sa...

Härlig läsning! :-)
God fortsättning! Kram Åsa

Anonym sa...

Vad fint! Kram

Lilo sa...

Duktig du är! Här slog Amanda oss med häpnad med fyndiga rim på alla sina klappar! Ha mysiga mellandagar nu med din familj! KRAM!

Lilo sa...

Duktig du är! Här slog Amanda oss med häpnad med fyndiga rim på alla sina klappar! Ha mysiga mellandagar nu med din familj! KRAM!