lördag 28 mars 2009

Lördag

Städa, städa. Varifrån kommer allt damm? Kanske beror det ständigt virvlande dammlagret på att vi är två hemarbetande vuxna här hemma... Jag längtar till dagar då man kan köra långa tvärdrag uppe på övervåningen. Det varmare halvåret är alltid mindre dammigt.

Just som jag hade torkat årets första tvätt utomhus och jag höll på att plocka in allt föll de första snöflingorna igår. Idag skottade jag undan stentung snö även om det var ett par plusgrader ute. Man vet aldrig när det tänker frysa på igen och jag hatar att ha halkbana ner till bilen eller vägen. Påskliljorna i krukan nere vid brevlådan hade fått sig en törn av den tunga snön. Jag hoppas att de repar sig! Tänk så fint det ska bli då de slår ut. Stackarna i rabatten på baksidan vet jag inte om det blir mycket med. Först förra veckan reflekterade jag över att vi inte alls har någon Ölandstoksliknande stor buske i sagda rabatt. Det var den barrfria granen som låg där så fint längs med husväggen... Hm. Jag kanske borde sätta upp en skylt med "Dumpning förbjuden!".

Inga kommentarer: