tisdag 10 februari 2009

Dagens Ris!

Idag ger jag Dagens Ris till Teliasonera som har ett röststyrt servicesystem som absolut inte funkar om man inte har ett telefonnummer att knappa in.

Maken glömde att hämta ut en värdeavi på 147 kr i november. Pengar som pengar, tycker jag, och bestämde mig för att försöka be Telia skicka en ny värdeavi. Jag har ägnat 30 minuter åt detta och nu sitter jag äntligen i telefonkö. Min första plats? "Du har plats 65 och beräknad väntetid är sju minuter." Men nu kan jag ju inte ge upp??! De där pengarna ska hit, så är det bara.

Så arg två dagar på raken. Vad kan det vara? Fullmånen, kanske?!

1 kommentar:

Anonym sa...

åhhh, det påminner mig om att jag oxå har världens ris att ge - inte telia kanske - men telia indirekt via elgiganten. Jag har fått ändrat abonnemang och massa strul för en telefon som min man köpte i julklapp men sen var slut när han kom till varuutlämningen! 2 veckor tog det för elgiganten att dra tillbaka abonnemanget på ett köp som aldrig gjordes :( *gahh*

Vågar man komma hem till dig om du har förvandlats till varulv då? ;) :D

/Malin
förresten - jag fick minalin som ordverifiering - ganska passande!