torsdag 19 februari 2009

Utlottning av ett halvt påslakan





Nu har jag äntligen gjort slag i saken och klätt om min fult fläckade strykbräda. Jag använde ett halvt gammalt påslakan som jag snott av mamma någon gång (hon i sin tur hade nog fått det av någon annan). Påslakanet är verkligen slitet och välanvänt, men det passade bra till detta ändamål. När man har något som man bara plockar fram då och då gör det väl inget att det inte matchar resten av inredningen?

Är du sugen på att pimpa något där hemma med resten av påslakanet kan du skriva en hälsning här i bloggen innan den 25 februari då jag drar en vinnare! (Och jag stoppar nog i något annat litet kul så vinnaren inte bara får hem något som i bästa fall skulle ha använts till matt-trasor...)

6 kommentarer:

Mita sa...

Fiffig idé att ta ett lakan istället för köpa nytt tyg. Lakan sliter man ju inte jämt. Ha det gott

Zarah sa...

Vad läckert!! Påminner lite om mina asballa retropåslakan som jag fyndade för en tjuga för såddär fem år sen och som jag ÄLSKAR. (Två set med lila/blå-mönstrade påslakan+örngott i oöppnade förpackningar - en helt underbar blast from the past...!!)

Meri(txell) sa...

Hej Monica!
Hoppas allt är bra med dig! Och vad fin det blev!
Jag skulle skicka dig din fina LO som du gjorde på maran och märkte att jag inte har din adress... kan du skicka den till mig? Kram och ha en underbar helg! Meri

Anonym sa...

Jätteläckert!!! Det tyget skulle jag kunna tänka mig att pimpa något med också! :D
Kram Kicki

Snor och Glamour sa...

Så klart jag vill vara med! Fint påslakan. Har själv gjort samma sak med min strykbräda men det blev Nalle Puh i stället.
Ha en underbar helg!
//Ann-Louise

Anonym sa...

Men sååå fint du gjort! Kram Lindzi