måndag 2 februari 2009

Draperiet klart...

... men ni får inte se det än. Jag kom på att jag inte hade krymt tyget och har mätt och fixat allt så noga, men med drag med klämmor istället för sådana man syr fast blev det så klart liiite för långt. Jag gillar inte att saker släpar i marken (om det inte är sådana där maffiga gardiner som ska bulla upp sig så där tjusigt på golvet) eftersom de bara samlar damm. Nu har jag alltså stoppat in det i maskinen på snabbprogrammet för att krympa tyget lite. Tror att det räcker med det.

Jag har rensat i ekonomin och fått stenkoll på mina pärmar. Jag är inte som min lillasyster som skriver upp varje liten grej de köper, men om man sparar alla sina kvitton i ett par veckor slås man av hur många inköp som faktiskt är onödigt dyra eller onödiga över huvud taget. Jag har tänkt mycket på det här sedan jag hade min köpfria vecka. Jag har blivit bättre och då var jag ändå ingen storshoppare innan. Trots det finns det mycket att förbättra! Ja, alltid finns det något att jobba med.

Inga kommentarer: