lördag 7 februari 2009

Melodifestival, del 1

Jag har nog tröttnat lite på mitt favoritprogram Melodifestivalen. Jag är för gammal. Det är för många delavsnitt. Med så många låtar får man lyssna sig igenom sisådär 20 som är riktigt dåliga i mina öron (alla har ju inte samma musiksmak). Määääään (som Tony Irving skulle säga):

Melodifestivalen är ett perfekt Stryka-framför-tv:n-program.
Petra Mede har jag aldrig sett. En sådan pärla! Rolig.
Emilias sång var en sådan där liten karamell som kan räcka länge.
Caroline af Ugglas är ju bara för skön! Hennes raspiga röst gnager sig in i själen och texten var... riktigt sorglig.
Alcazar. Vilken trotjänare! Trallvänlig Europridedisco som vi säkert kommer att höra i radion ett tag framöver.

Det var alltså inte så illa som jag hade föreställt mig. Men jag kommer inte att rösta.

1 kommentar:

Mya sa...

jag röstar inte heller :) men kikar gärna, iallafall med ett öga.. kram