torsdag 26 februari 2009

Skaparveckan, dag 1


En ny liten ministol. Den är en exakt kopia av köksstolarna på Hallwylska. Färgen är allmogegråblå, men det är svårt att se här.

Påskpyssel som blivit liggande. Den här hönan är gjord av ett Panduropaket, men det var klurigt och inte speciellt roligt att klippa ut all krumelurer, så jag vet inte om de fem andra blir klara.

Lite måla och skriva. En totalmisslyckad bakgrund målad på akvarellpapper med Twinklings. (Dotterns kompis ringde och ville leka mitt i mitt målande, men jag är för snål för att slänga ett helt akvarellpapper.) Trädet är målat med svart tusch och det guldiga är embossat.

Skriva på fri hand är det jag gillar allra bäst. "Kärleken förgår aldrig" står det i rött. Hjärtat är målat och överdraget med bladguld.

Ja, det var så här långt jag hann idag. Egentligen var det i morse. Jag steg upp med maken kl. 6 och hade flera timmar på mig innan barnen vaknade! Den lilla stolen (till "galleriet" under trappan) målade jag klar nu i eftermiddag. Vi har haft en härlig dag med plusgrader, men lite synd är det allt att snön smälter bort nu när vi äntligen har fått lite!

3 kommentarer:

Helen sa...

Superkreativ har du ju varit idag!

Cecilia sa...

Riktigt snygga bokstäver!

Theresa/Tette sa...

Det är så snyggt! Har du skrivit allt på fri hand ?!?!?! Jag själv har en helt ottroligt ful handstil - önskar att jag kudne skriva lika fint som du...