tisdag 3 februari 2009

Viktiga frågor

1. Ska man duscha av sig dagens vedermödor det sista man gör innan sänggåendet eller väcker man livsandarna med en avrivning under vatten det första man gör då man stigit upp?

För mina två kusiner är valet självklart. Den ena påstår att folk som uträttat ett riktigt dagsverke duschar på kvällen och den andra påstår att man förbereder mötet med sina medmänniskor genom att "pimpa sig" på morgonen.

2. Hur ofta bör man byta sängkläder?

Hemma hos Oprah Winfrey byts det varannan dag. Jag vill också ha tjänstefolk som tar hand om mina fjäderlätta och mjuka sängkläder. Annars är jag glad om det byts varannan vecka här hemma. Då är det vi själva som tar hand om arbetet.

3. Hur ofta bör man uppdatera sig genom att ta del av nyhetsflödet?

När jag "hänger med" är en bieffekt att jag känner mig tyngd till sinnet. Undviker man Aftonbladet och Expressen slipper man den värsta sensationsjournalistiken, men de "fiiiina" nyheterna är minsann inte speciellt uppbyggliga de heller. Krig och elände, mord, åtal, frisläppta galningar, ekonomisk kollaps. Struntar man helt i nyheterna blir man ett tråkigt och ovetande sällskap då man försöker vara social, så det funkar inte det heller. Dessutom kan man missa viktig mammainfo (nya hot mot mina beloved kids) och det vill man ju inte. (Läs: ...vill jag ju inte.)

Och nu har jag ett liv att ta itu med, så mitt filosoferande får ta paus ett tag. Ha en fin dag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, jag duschar på morgonen, och ibland både på morgonen och kvällen.

Byter sänglakan, ja du, varannan vecka låter mer som här i huset, även om vi försöker satsa på en gång i veckan.

Det sista vetetusan... Jag läser Aftonbladet en gång i veckan typ, resten uppdaterar omvärlden mig med.

Du kanske inte ville ha mina åsikter, men det fick du ändå :P

Anonym sa...

frågar du Tobbe så svarar han att man kan duscha både morgon, middag och kväll. jag som är fostrad med hotet om att varmvattnet kan ta slut om man duschar mer än 5 min är betydligt mer restriktiv...

kram från syster din

Anonym sa...

Hm... Det finns mycket att fundera över. Själv förundras jag över att en "nyhet" nästan alltid handlar om något som gör en skrämd eller nedslagen, mycket sällan om något som gläder sinnet!