torsdag 6 november 2008

A wonderful day.





Ibland börjar dagen så där perfekt. Mamman vaknar innan larmet hinner väcka henne. Hon föser upp flocken ur deras sängar med "Dags att vakna nu, älskling!", eller kanske "Pussunge, nu börjar dagen!" och får nyvakna kramar och snälla ord tillbaka. (OBS! Detta händer inte varje morgon...) Pappan tänder en brasa i kaminen och vi njuter av knastret och värmen. (Japp, det vänjer jag mig gärna vid.) Frukosten dukas fram och alla har tid att äta i lugn och ro innan det är dags att gå till jobb och skola.



Tiden stannar en stund då vi kommer ut. Dimman gör att det är tyst och frosten har bitit tag i naturen och gjort allt så vackert att det nästan gör ont. Ja, ibland är faktiskt allt nästan perfekt. Det är sådana dagar som man kan glömma tvätthögarna, dammråttorna under trappan, högarna med papper som ska sorteras. Det är sådana dagar man kan njuta av allt. Doften av Ajax då man torkar golvet. Katten som spinner och slickar golvet rent där någon spillt frukostmjölk. Känslan av att bara vara. Idag ska jag ha en sådan dag. Jag önskar att ni också får det.

7 kommentarer:

Miaa sa...

Välkommen till en underbar dag!!! Kom ihåg den när livet inte är lika underbart, när allt är tristoch grått... Lägg denna dag i hjärtat och behåll den!!
Kram Miaa

Pihlina sa...

Åh vad mysigt det låter. SJälv är jag sjuk med feber, så min dag började väl inte riktigt sådär mysigt :D

PERNILLA sa...

härligt med sådana dagar! vad fin kaminen blev! vi ses på onsdag.

Anonym sa...

Det låter verkligen helt helt underbart! Får inställa mig på att ha en sådan dag på lördag när maken är hemma igen. :)

Anonym sa...

Låter härligt. En sån dag hade jag i tisdags. Kändes som om jag gick på moln. UNDERBART!!

ylva sa...

indeed. vad mysigt det ser ut :). och vad glad jag blir över att allt är så bra!

jo jo, jag älskar deckare ;). men jag tvivlar starkt på att jag skulle kunna åstadkomma en *lol*. jag är alldeles för förutsägbar :). men tack för att du skriver så himla snällt!

kram kram,

Evelina sa...

O vad jag önskar att den dagen ska komma snart när vi både hinner tända brasa OCH äta frukost OCH ha lugn och ro innan vi ska iväg på morgonen. Det ser SÅ mysigt ut hos er!!!! Vilken njutning!
KRAAAAAM