måndag 18 januari 2010

Hm.

Betänk att du var en sådan som ofta tävlade med slogans i olika tävlingar. Ibland gick det riktigt bra och du hade vunnit både det ena och det andra genom åren. Tänk då att någon ringde och sa att du hade gått till final i en tävling om ett riktigt drömpris. Du fick meddelandet att du skulle vara glad redan nu, för delvinsten till alla finaldeltagare var sex nummer av Kalle Anka och en Kenny Starfighter-dvd... Skulle du

1. bli riktigt, riktigt glad för att du kommit så långt i tävlingen?
2. bli nervös och stirrig och undra om du faktiskt hade chans att vinna hela alltet?
3. bli arg på den som ringde för att hon inte ville, eller kunde, ge besked om hur många finaldeltagare som var i samma sits som du?
4. svimma rätt av?

Jag bara undrar.

4 kommentarer:

AnnaB sa...

Men ooooo så spännande...! :) Jag skulle nog svimma lite eller i alla fall bli ganska stirrig. Men så skulle jag försöka lugna ned mig och tänka att "det blir nog lite kalle anka och kenny starfighter" för att inte bli besviken (fast det skulle förstås totalt misslyckas).

Lycka till...! :)

Fiffi sa...

Whaaaaaaooo! Du kommer att vinna! Hejaheja!

Miaa sa...

Jag skulle bli riktigt rikigt glad och såklart lite nervös och stirrig. Du kommer vinna!!

/Miaa

Kajsa sa...

Mest 1, men rätt mycket 2. Skulle jag mot förmodan vinna skulle det definitivt bli 4!

Lycka till vad det än gäller! :)