lördag 2 januari 2010

Pysselfavoriter 2009.

Januari
Snabbt gjort och från hjärtat. Så brukar det bli bäst för mig.

Februari
Årets enda scrapträff för mig. Jag hade flickorna med mig och de ville hem och se på melodifestivalen, så tyvärr hann jag inte vara med speciellt länge. Den här pysslade jag i alla fall ihop till en scrapbingoutmaning.

Mars
Jag älskar det här födelsedagskortet på äldsta dottern. Simpel och glad sida till hennes album.

April
70-tal så det skriker om det! En del stormönstrade papper finns det faktiskt plats för också i ett fotoalbum...

Maj

Fotot togs till en fotolift jag var med i och själva sidan scrappades till tidningen Scrapbooking mm. Jag måste ibland påminna mig själv om varför det är så roligt när jag scrappar sidor med mycket text- mitt minne är gott men kort.

Juni
Jag var under halva året (och lite till) med i Myas utmaning att göra ett kort i veckan. Mina små klokheter har jag valt att kalla detta minialbum som hänger i en kulkedja och väntar på att bli färdigt. Det här kortet är min favorit. Back to basics!

Juli
Scrappat till A Million Little Things, därav text på engelska. Den här fuskar jag lite med. Den scrappades inte i juli utan i maj, men den publicerades mitt under min långa juliledighet då jag renoverade sommarstuga i stället för att häcka vid pysselbordet.

Augusti
Ett till fusk. Jag pysslade inte en enda bra grej i augusti, så jag snodde en sida från en annan månad... Så här glad vill jag vara oftare under 2010!

September
Kortskissen är en rolig utmaning för mig som nästan tycker att det är roligare att göra kort än att scrappa till fotoalbumet nu för tiden.

Oktober
Favortiflickor, favorittema, favoritfärger och favoritstil.

November
De där Making Memories- färgerna som jag plockade fram till den här utmaningen hade inte sett dagens ljus på länge. Så roligt det var att kladda lite!

December
Ah, bladguld. Riktigt roligt att använda! SEI-arket med biljetter trodde jag att jag skulle tröttna på, men snart är alla slut. Vi får väl se om jag lyckas med föresatsen att utmana mig själv i år. Jag har så smått hittat tillbaka till min skaparglädje men har insett att jag kanske får hitta nya vägar för själva utförandet! Ett gott nytt 2010 önskar jag er alla som kanske hittat tillbaka till min blogg för en kort stund.

7 kommentarer:

Elisabeth sa...

God fortsättning på det nya året!

Ellison sa...

God fortsättning och kul att se fina samlade alster från dig här i din blogg igen :)

Ja tipsa gärna om böcker!

Kram

ÅsaF sa...

Snygga monnahlayouter!! Tack för inspirationen! :-) Gott nytt år! Kram Åsa

Sockergrynet sa...

God fortsättning!
Vilken härlig överraskning med fina alster i din blogg igen!!! :D

kram

MiaKvack sa...

Nämen titta, min favvobloggare i farten igen! Jag hade kvar dig på bloglovin "för säkerhets skull" och se där vilken trevlig överraskning!

Underbara LOs i din fantastiskt unika stil!

Gott nytt år på dig!

Karin B sa...

Härligt att se lite fina Monnah alster igen!

Kram och gott nytt!

Fiffi sa...

Jag blir alldeles oooh och aaaaah av att titta på allt fint du gör! Du är så bra! ♥