måndag 18 januari 2010

Måndagsbetraktelse.

Idag är det måndag igen. Jag älskar måndagar. Allt känns nytt och fräscht igen och jag får chansen att göra den kommande veckan bättre än den som gick. Ute snöar det. Jag känner mig glad över det vita och önskar att våren kommer med buller och bång på en gång när det väl är dags. Under tiden kan det gärna vara ett par minusgrader och just vitt.

När jag kom ner i hallen i morse luktade det kattkiss. Urk. Vår söta Milla har inte kissat fel sedan hon var kattunge och sköter sina toalettbesök med den äran, så jag misstänkte veden eller något av barnens uteplagg som bara knölats ner i facket för mössor och vantar utan att först ha torkats på något lämpligt ställe. Efter en snabb igenomluktning kunde jag konstatera att så inte var fallet. Inget skopar kunde klandras för att stå och lukta megafotsvett och osandet verkade inte heller komma från ytterkläderna. Golvet torkades av med såpa och nu luktar det lite bättre, men inte bra. Vi får väl ställa ut ett doftljus på golvet eller något liknande...

Redigerat: När jag gick ut fick jag förklaringen. Det måste ha varit någon annan katt här och kissat på själva husgrunden. Jag tycker det känns lite väl tidigt för kattungsmakeri, men jag har kanske fel?

2 kommentarer:

badanka sa...

Glad att du är "tillbaka" med det skrivna ordet. Vet inte så mycket om katter dock -men värmeljus på golvet låter farligt;)

ta hand om dig. Så längtar jag till våren härifrån mitt hör jag med

Monica sa...

Haha, ja, visst låter det farligt med värmeljusgolv? Jag ställde det på köksbäken i stället, men osandet blir bara mer uppblandat...