torsdag 14 januari 2010

Mitt i natten.

Jag är sjuk. Har haft feber hela dagen och mått allmänt risigt. Tidigare i kväll somnade jag i soffan och vaknade med ett ryck, alldeles genomsvettig, strax efter midnatt. Tänkte då att jag lika gärna kunde lägga upp mina bilder på en febrig onsdag som att inte kunna sova i sängen. Sonen är också sjuk och kommer att vara hemma med mig i morgon. Dessa baciller och virus... Stay out!


Visst är julen utstädad, men nötter är både nyttiga och goda och får gärna stå framme och inbjuda till en liten nötpaus. Stackars alla nötallergiker!


Vi har ingen torktumlare. Det blir en del tvätt att hänga i hushållet. Så fort det går får tvätten torka ute på altanen, men under hela vinterhalvåret står det ofta en torkställning i vardagsrummet där torkprocessen går snabbast.


Levande blommor helt utanför sin naturliga växtzon. Det är lite läckert med kontrasten mellan den vintervita snön och de vackra orchidéblommorna. Utsikt från matbordet.


Den lilla stickängeln är inte många centimeter hög. Jag fick henne av min tyska systers mamma då jag var på besök i Berlin förra året. Hon står på fönsterkarmen vid diskhon och jag blir glad varje gång jag ser henne! Jag och syster A var inne i Erzgebirges butik i Berlin och njöt av alla små pryttlar där.

3 kommentarer:

ylva sa...

du är ju för underbar du, även om du är sjuk ;). tillbaka och bloggar igen, med en himla massa fina inlägg :)! jag har suttit och läst bakåt nu. har saknat dina inlägg, bli alltid så glad och postivt inställd till omgivningen när jag har varit här ;). och jag läste faktiskt inne på julbloggen med :p.

tack snälla för orden på båda bloggarna! och den där gröna boken... ja, vi får se helt enkelt ;). men jag upplever dig aldrig någonsin som tjatig!

många kramar och önskar fortsatt underbart 2010! och så ser jag fram emot att komma tillbaka hit igen :).

kram kram,

AlisonH sa...

Beautiful orchids!

Sockergrynet sa...

Härliga bilder du delar med dig av!!! Hoppas du är piggare nu?!

kram