fredag 29 januari 2010

Hu!

Jag gillar inte att frysa. Nej, jag gillar det inte alls. Den här vintern har vi eldat i kaminen mest varje dag och jag tror inte jag behövt påminna barnen om att ta på sig underställ och överdragsbyxor en endaste gång. Det finns en del fördelar med kylan och snön.

1. Det blir mycket ljusare ute med allt det vita.
2. Mys framför brasan.
3. Jag väljer att motionscykla för att få upp temperaturen och behöver inte tjata på mig själv över huvud taget.
4. Det är okej att lufsa omkring i lager på lager på lager på lager.

Tja, det finns säkert fler fördelar, men dessa får räcka nu. Jag ska nämligen gosa lite med katten (som inte alls gillar det vita där ute) och sedan ska jag ta en runda på nyss nämnda motionscykel. Jag ska till och med dra på motståndet lite extra så jag får jobba riktigt ordentligt!

1 kommentar:

Inspirera Mera sa...

Här har du en till som inte gillar att frysa. Längtar till vi skaffar hus med en kamin! Kram Sandra