torsdag 7 januari 2010

Stockholm.

Idag åkte jag in med lilla S till Stockholm eftersom hon skulle få några timmar med farmor. Jag slogs återigen av känslan att Stockholm känns väldigt internationellt. Fler människor runt omkring mig talade andra språk än svenska när jag gick på Drottninggatan. Det kan ju förstås ha att göra med att det är Turiststråk No.1 och att stockholmarna själva väljer att handla på andra ställen.

Trots alla reor lyckades jag ta mig runt och bara köpa det jag skulle, alltså en ny Sju sorters kakor (den gamla blev igenlimmad av mjölk) och en liten present. S kom å andra sidan tillbaka med både nya kläder och en liten smurfflicka. Hon går omkring, stencool, i sin nya mundering. Jag tycker nog att hon skulle passa i vilken modeblogg som helst!

Förresten sprutade jag på mig en dos av Clean Warm Cotton när jag var på Åhléns och nu går jag omkring tycker att jag doftar så gott, så gott. Maken köpte med sig två doftserier från Bath and Body Works då han var i San Francisco häromsistens, så jag behöver verkligen ingen ny doft. Den här får helt enkelt skrivas upp på önskelistan!

1 kommentar:

Evelina sa...

Åh, ÄLSKAR Bath and Badoy works!!! Deras tvål är to die for, nästan i alla fall. Det är det jag först brukar beställa när någon ska åka "over there".
KRAM