fredag 12 februari 2010

Fredag.

Mycket att göra, men det känns bra när det är så.

Bröllop tidigare i kväll. Litet och kärleksfullt och så mycket glädje. Texten till "Av längtan till dig" har aldrig känts så rätt som just till detta brudpar. Jag önskar allt gott till fina R och hennes W. De strålade verkligen av lycka och fick mig att gråta en skvätt, fast det var glada tårar.

Familjen delade på fyra pizzor och ändå blev en och en halv kvar. S åt bara upp fyllningen i sin Calzone. LCHF av naturen? Det är mycket godare att göra egna pizzor. "Vår" pizzeria är billig, men så använder de heller inga fina råvaror. Det märks på slutresultatet. Apropå slut så tänker jag gå och lägga mig nu. Det ska bli skönt att sova!

2 kommentarer:

Fläskdansen sa...

Åh pizza... Jag har precis suttit och googlat fram LCHF-recept på pizzabottnar och det finns en uppsjö. Ska nog ta och testa en variant där botten görs bl a fiberhusk och ägg. Tydligen blir den inte så knaprig och hård som pizzabotten "ska" vara, men smakmässigt lär den vara helt ok.

"Av längtan till dig" är väl underbar! En av mina favoritsånger om jag får välja. Den önskas lika ofta till bröllop som till dop och begravningar faktiskt. Jag tror att folk vill känna hopp och ha en ljus inramning, även om det är en sorgtyngd stund.

Kram!

Mya sa...

det här med pizza är så himla farligt. jag gillar det inte, inte egentligen. jag gillar daniels hemmagjorda mer. men ibland så är man lat, som tur är händer det inte jätteofta, och beställer en slabbig pizza. usch. men ibland är det ganska gott... iaf under tiden som man äter dom första bitarna ;)
kram