fredag 9 april 2010

Att njuta av nuet.

Nu närmar sig påsklovet sitt slut. Vi har hunnit bli bortskämda av svärföräldrarna i deras Smålandsoas där vi också träffade makens lillasyster och hennes fina familj. Vi har varit med mina föräldrar, syster, bror, svägerska och en hög syskonbarn till mig och njutit av det bästa påskvädret på länge. Vi har tagit emot syster och svåger efter deras två veckor i San Francisco och på Hawaii och oooaht och aaaahat över fantastiska klädfynd och härliga semesterhistorier. Vi har haft roligt med svågern och hans barn. (Att bli bjudna på härliga Montmartre i Karlskrona och sedan Draktämjaren på bio, det var en perfekt 40-årspresent till brorsan, M!) Vi har åkt hem "typ alldeles själva" på E22:an mitt i natten. Framsidan av huset har städats riktigt ordentligt, vintergrejerna har åkt in i garaget och penséer och påskliljor att hittat ner i blomkrukorna. Jag och alla barnen har shoppat våriga viktigheter som jackor, skor och diverse kläder i Kungens Kurva, och ingen gnällde på två timmar. Genombrott... Första utetorkade tvätten har vikts ihop och sniffats på. Mmmm. Ni hör ju själva att det här har varit ett riktigt, riktigt bra lov så här långt.

Nu gäller det att njuta av dagen, stunden och just nu. Jag har blivit rätt bra på det och tycker att det tillför livet så mycket! Jag hoppas att ni får en fin helg.


Vacker lillasyster och söt dotter.

1 kommentar:

Ellison sa...

Ja låter verkligen som att ni haft ett riktigt härligt lov! Kram