tisdag 20 april 2010


Påskkaktusen har faktiskt slagit ut i rättan tid för en gångs skull! Det måste ha varit den långa, kalla och hårda vintern som hjälpte till. Faktum är att mammas november- eller påskkaktusar alltid blommar om i stor prakt och skönhet, men mina får inga eller möjligtvis fyra- fem blommor. I år har helt plötsligt mina båda fått massor av knoppar och den ena har som sagt till och med börjat blomma. Det är väl bara så att jag blivit så gammal att jag fått gröna fingrar. Nu väntar jag på att jag ska kunna göra den godaste såsen i världen, för de två talangerna går väl hand i hand?



Fräscha blommor på bordet ökar helt klart värdet på glädjekontot! Den här fina buketten fick vi av min kusin som tack för att hon fick sova här. Vi fick också en helt underbar kokbok som heter Smaker från Saltå Kvarn. Recepten ser så goda ut att jag helst vill pröva ett recept redan idag.

I AMLT:s blogg har jag lagt upp en skiss idag om det är någon som är intresserad av lite pyssel.

1 kommentar:

tinajo sa...

Härliga bilder på fina blomster! Själv har jag svårt att få krukväxterna att överleva just nu, de verkar så hängiga allihop... Måste nog ta tag i omplantering - men ÅH så trist!

Kram!