fredag 23 april 2010

Nu börjar helgen!

Helg. Härligt! Den bjuder på de mest avslappnade eller galnaste eller mest tröttsamma dagarna på hela veckan. En gammal änka jag känner tycker att helger är trista. Då sitter hon i sin lägenhet och tittar på alla par och familjer som tar sina bilar för att åka ut och uträtta ärenden, åka till sina fritidsställen eller vad det nu är. Hon känner sig ensam och saknar allt hon brukade göra med sin man. Allra mest saknar hon att åka iväg med bilen...

Jag gillar helger, jag. Det är mysigt (för det mesta) att ha älsklingarna omkring mig så mycket, jag får möjlighet att tanka energi för både kropp och själ och så behöver jag inte stiga upp klockan sex. Jag har förut alltid varit morgonmänniska, men nu för tiden går inte ekvationen sena kvällar och tidiga morgnar ihop. Åldern tar ut sin rätt!

Den här helgen startade jag med ett bad med badskum från Lush. Rena vitamininjektionen. Jag läste en lättsam bok i boken samtidigt som vickade på tårna och njöt av värmen. (De senaste dagarna har varit så vinterruggiga att jag känt mig tvungen att plocka fram den mikrovärmda bovetekudden varje kväll.) Nu ska jag ta itu med en kursvideo för att förkovra mig lite. Hoppas att ni har en fin fredag!

3 kommentarer:

Sockergrynet sa...

Trevlig helg! <3

kram

Min plats i solen sa...

Låter som ett alldels underbart sätt att starta helgen på. Bad och bok - en toppenkombination. :)

Hoppas ni får en mysig och fin helg tillsammans hela familjen!
Kram Lotta

tinajo sa...

Hela helgen har varit solig och fin, det är bara attans att det går för fort varje vecka! Kram!