fredag 16 april 2010

Uj, så grått det är idag!

Lågtryck i luften. Japp. Det märks. Fast jag är så glad över att inte behöva ha så rysligt ont längre! Idag sitter jag och pluggar, men innan jag började med det tog en runda med kompisen dammsugaren. Den behövs hemma hos oss. Jag längtar till varmare väder då man kan öppna dörrar och få tvärdrag. Det brukar dröja lite hos oss eftersom vi bor som i en liten dal. Snön smälter sent, skuggan dröjer sig kvar och vi får ett litet ofrivilligt köldhål. Under den varmare årstiden är det dock jätteskönt!

Efter några ljusa och sköna dagar känns det konstigt att det är så skumt här inne! Tur att det finns ljus.


Vide på väg att slå ut. Vi njuter av det liv som kommer tillbaka på våren. Den här kannan fick vi av någon. Vem? Om du läser bloggen kan du väl påminna mig? Hur som helst är det en av våra mest flitigt använda vaser. Jag älskar den duvblå färgen, den levande glasyren, formen...


Erik Heybroeks böckling har äntligen fått sällskap av hasselnötterna som varit på väg upp på väggen länge. Tavlan med tårtbiten syns inte så bra, men det är ett konsttryck av vår gode vän Nathan Florence, en otroligt talangfull konstnär. Just nu är han väldigt förtjust i att måla i olja på mönstrade bomullstyger. En av hans senaste tavlor står högt upp på önskelistan!

2 kommentarer:

ylva sa...

hej du :)! ville mest bara säga att jag blir så himla glad över att du kommer förbi och lämnar snälla små ord efter dig fastän (och kanske särskilt då) jag är lite frånavarande, hemskt disträ och så trött att ögonen går i kors (och jag kommer på mig själv med att göra märkliga saker som att tex flytta den använda tepåsen från koppen till glaset med juice bredvid *pucko jag*) :). du är bäst. och länklista fungerade inte för mig heller... motvilligt gick jag över till en reader och även om jag inte säger det varenda gång blir jag lika glad när jag ser att du har uppdaterat igen! du lyfter upp med din vardagsglädje! och så är jag himla glad över att det gör mindre ont och att du fick hjälp med tanden. tändvärk sucks. önskar jag kunde övertala sambon till en skena, han driver mig till vansinne om nätterna med sitt "idisslande" ;). och precis som alltid, så fina kort! och bra inlägg att fundera på ;).

många, många kramar

AnnaB sa...

Å vilka fina foton från ert hus...! *gillar*

Hoppas att du får en bra helg!
kram