måndag 26 april 2010

Dags för slutspurt.

När jag skulle skriva det förra inlägget insåg jag att vi snart är inne i maj. Jag blev både förvånad och stressad. Vad gör jag med min tid?

Förra veckan körde Ali Edwards "Week In The Life"-utmaning återigen igång. Jag upptäckte det lite för sent och hann inte haka på från början, men jag blev åtminstone inspirerad. Jag har lovat mig själv att plocka fram kameran lite mer ofta den här veckan. Dessutom ska jag försöka klara av mina examinationsuppgifter för kursen i visuell kommunikation, så kameran borde vara min ständige assistent. Här är några nedslag från det senaste dygnet i mitt liv.

26_3

Finaste Ellibelli med goda muffins. (Alla fick lägga på så mycket glasyr de ville ha.)

26_5

Trots att våren är här är det mysigt att tända ljus på kvällen.

26_6

Min bästa vän. Nja, kanske inte riktigt...

26_4

Och vad ska det här bli? Vi får väl se.

26_2

I morse bestämde jag mig för att gå runt Långsjön trots att jag får ont i tån. Bra beslut.

26_1

Snart är det så varmt så det kan vara frestande att doppa tårna här!

5 kommentarer:

tinajo sa...

Mysiga bilder - och gott med glasyr! :-)

Min plats i solen sa...

Fina bilder och roligt att se lite av din dag. :) Muffinsen ser väldigt smarriga ut. :) Tvättmaskinen är väl kanske inte heller min bästa vän, men det är inte långt ifrån. ;) Skulle inte klara mig utan den med tanke på all den tvätt vi samlar ihop på ett par dagar.

Sköt om dig!
Kram Lotta

Fläskdansen sa...

Hej! Vilka fina bilder, du fotograferar eminent! Det där var ju en rolig ide att dokumentera en dag eller en vecka i ens liv. Ska kanske ta fasta på det nån gång... Fast risken är väl att det mest hamnar blanketter och handläggare på mina bilder då, fniss!

Tusen tack för din vänlighet i kommentar hos mig. Allt har ordnat sig till det bästa.

Kram!

Mamma med ambitioner sa...

Vilka fina bilder, de är så levande. Du kan tro att jag granskar nu med mina nya fotograf ögon. Muffins är så gott, har inte provat med glasyr. Skriver genast upp det på min "to do list"
Ha det bra. kristina

Lisen sa...

Superfina bilder Monica!
Här sitter jag och försöker plugga till en tenta och nu blev jag dödligt sugen på muffins...!