söndag 6 februari 2011

Farmor Nanna 100 år.



Här är min fina farmor Nanna Vega Florentia. Hon gick bort för några år sedan, men hade hon levt hade hon fyllt 100 år idag. Till sommaren kommer alla hennes arvingar med familjer (sju barn, 26 barnbarn och X barnbarnsbarn) att samlas för att fira henne och farfar i min fars föräldrahem.

Farmor Nanna var en enkel kvinna och krävde ingenting. Hon fick uppleva många motgångar i sitt liv, men förblev ödmjuk, tacksam och kärleksfull. Jag önskar att jag kan föra hennes arv vidare och är tacksam över att jag blev en Håkansson.

4 kommentarer:

Mysmasken sa...

Vilken söt farmor :) Jag bara älskar hennes namn. Gud så fina namn!

Annette sa...

Den generationen fick verkligen uppleva mycket. Vi har mycket att lära av dem. Min farmor Magda hade fyllt 101 i år. Jag tänker på henne varje dag och trots att vi stod varandra nära och pratade mycket om allt, önskar jag att hon hunnit berätta mer om sitt liv. Jag tycker man blir ödmjuk själv när man hör hur de hade det, särskilt under krigsåren. Farmor växte upp i Sthlm under små förhållanden och man stekte maten i sardinolja för att ta vara på allt, det var ju matransonering. Litet annat än hur vi slösar och slänger i dagens läge, bara för att vi kan.

Vad fint gjort att ni firar din farmor även nu när hon inte finns här längre.

Ha en bra dag!

Mamma med ambitioner sa...

Vad läskigt, min morfars syster hette Nanna Håkansson och var en underbar vithårig kvinna som jag tillbringade många många fina stunder med. Det måste vara ngt visst med Nanna Håkansson.

Min plats i solen sa...

Vacker kärlekshyllning! :)

Kram på dig