fredag 18 februari 2011

Fredag.

Japp. Det är fredag. Jag fick iväg barnen till skola och prao med klämkäcka tillrop om att när de kommer hem är det Helg!

Jag känner mig som en disktrasa av olika anledningar och ser fram emot mys under filt och Casablanca. (Dottern har gjort ett arbete om Ingrid Bergman, så vi tänkte låta hela familjen fördjupa sig lite i den vackra ikonens skådespeleri.) Fast vid närmare eftertanke vet jag inte. Vi är uppbokade från klockan 18 i kväll och framåt, så det där myset kanske inte blir förrän på söndag kväll. Nåja, jag får göra det bästa av situationen helt enkelt. Jag tror jag börjar med en kopp Pukka-te (lakrits och kanel) och lite Salem till nästa jobbuppgift. Efter det hoppas jag att allt bara kommer att falla på plats!

2 kommentarer:

Mamma med ambitioner sa...

Vi är många som känner oss som disktrasor dessa dagar :(
Skulle lätt kunna hoppa över mars månad och få känna lite sol occh vår i luften. Spännande te sort, den har jag aldrig provat. Det får bli en tur till Kahls i morgon.
Ha en toppen helg vännen min.
Kramis!

Min plats i solen sa...

Jag hoppas helgen blev fin och att du fick laddat lite energi och kraft?

Åh Casablanca, den är fin den!

Skickar lite energikramar till dig och hoppas att du får en bra kommande vecka Monica.

Kram Lotta