tisdag 1 juni 2010

En vanlig tisdag.


Kan inte låta bli att njuta lite extra av våra rhododendron medan de fortfarande blommar. Så vackra! Några av dem har någon slags sjuka, så jag ska se om det finns något jag kan göra åt det.



Min supertalangfulla syster kan allt. En av hennes specialiteter är dock buketter och kransar. Hennes skapelser är nog så vackra som de man köper i blomsterhandeln, om inte ännu finare! Den här kransen gjorde hon till sin mans mormors begravning i måndags. E var en stor naturälskare, så M gjorde en krans som skulle passa in i vilken skogsglänta som helst.



Jag har pratat om att se skönheten i det lilla förut. Se på den fantastiska ekbarken!

2 kommentarer:

Min plats i solen sa...

Hej vännen!

Vilken underbar vanlig tisdag du har haft. :) Och du har så rätt i att se skönheten i det lilla. Fantastiska bilder! :)

Ta hand om dig!
Kram Lotta

AlisonH sa...

Rhododendrons! And redwood bark, it looks like?