torsdag 10 juni 2010

Sommarlov.


Idag var det dags för skolavslutning med yngsta dottern. Det var den åttonde och sista skolavslutningen på den skolan. Jag trodde det skulle kännas lite sentimentalt, men icke så. Grannkillen var jätteduktig som konferencier, en av tjejerna i sonens rockband sjöng Himlen är oskyldigt blå så tårarna rann på mig (mest för att jag tänkte på R:s begravning), rektorns tal var riktigt trist, särskoleklassen sjöng inte Jag sitter på ett berg (vilket gjorde mig besviken, den sången brukar vara höjdpunkten på de här avslutningarna), sexorna fick varsin ros av sexåringarna, vaktis och en av lärarna spelade in sommaren med en häftig gitarrduell och så sjöng vi en blek Den blomstertid (Vad är det med alla trista föräldrar som inte vågar klämma i då det är allsång?).

Resten av dagen har jag ägnat åt makens mormor och matlagning åt familjen. Kikärtsröran med citron och solrosfrön blev fantastiskt god medan resten av maten blev "sådär".


Nu ska vi titta på Old dogs med John Travolta och Robbie Williams. Jag håller tummarna för att vi får en trevlig filmkväll. Lite senare kommer svågern med sina tre barn, så jag kan tänka mig att det blir en sen kväll, precis som det ska vara första dagen på sommarlovet.

1 kommentar:

Min plats i solen sa...

Hej vännen!

Vilken fin skolavslutnings- och sommarlovsdag ni hade. :) Jag hoppas filmen var bra och att ni fick en mysig kväll? :)

Här hade vi skolavslutning och sommarlovsstart igår. En dag med blandade känslor men idag startar vi den första riktiga sommarlovsdagen med endast en känsla av förväntan. Ett långt och härligt och nästintill oplanerat sommarlov ligger framför fötterna. Härligt! :)

Hoppas ni får en fin helg!
Kram Lotta