måndag 21 juni 2010

Månday, molny månday...

På P4 sa de att vi har fint väder här i Stockholmstrakten i eftermiddag. De lätta skyarna väderkvinnan pratade om verkar ha lagt sig på lager här allihop, för vi har det kyligt och molnigt. Regnet har hängt i luften hela dagen och jag har bestämt mig för att inte gå någon långpromenad runt sjön eftersom jag inte känner för att bli blöt av regn. Svett är en annan sak! Svettblöt betyder att jag har jobbat hårt, så det känns roligare.

Jag och tjejerna åkte en sväng till biblioteket. Nu sitter jag här med två böcker på snabblån; Camilla Läckbergs Fyrvaktaren och Johan Theorins Blodläge (hans Nattfåk var så otroligt bra, så jag har stora förhoppningar på den här). Det får bli soffläge i stället för promenad. (Förresten tycker jag att jag är värd det eftersom jag storstädade hela förmiddagen då dammråttorna låg och häckade i alla hörn.) Vi var också hos Malin på Papprika en sväng. Papprika fysiska butik kommer att läggas ner, så den här veckan kan man storfynda där. Rabatterna gäller inte i web-butiken eftersom den kommer att fortsätta drivas, om än i annan form.

Idag är det dags för skiss nummer 99 hos Kortskissen. Nästa vecka firar vi med en jubileumsskiss, så då måste ni vara med och fira! Så här ser kortet ut som jag pysslade ihop den här veckan.

1 kommentar:

Miaa sa...

Jag hoppas du haft en lugn och skön soff-dag! Här har det varit strålande sol, men ingen högsommarvärme. Graderna har legat på 20, så visst har det varit skönt!

Hoppas du får bättre väder i morgon (tisdag) så du kan gå promenaden!

Ha det bra!
/Miaa