onsdag 11 maj 2011

Mmm, det doftar gott!



Jag njuter av att slippa den instängda vinterdoften i huset! Dörrar och fönster står på vid gavel och jag känner mig så mogen eftersom barnen klagar på att det är kallt medan jag påpekar hur nyttigt det är att vädra.

Joggingrundan i morse gick sådär. Småbarnen från grannskolan hade betydligt bättre fart på benen än jag själv. Å andra sidan kände jag mig peppad av deras blotta närvaro. Jag ville ju inte verka vara en trött tant, så jag knatade på så gott jag kunde. Efter en underbar stretch, en ännu bättre sval dusch och ett glas isvatten är jag redo. På dagens schema står en utflykt till makens mormor. Inköpslistan och kåldolmarna väntar på mig, så det är dags att lyfta!

Ps: G:s konsert i går var både upplyftande och energigivande. Bäst var det Pippi-potpurri som en av mammorna i klassen, Margareta Bengtson (f d Jalkéus), gjort. Kul att basarna nu börjar få en riktig botten. Det var drag under galoscherna, må jag säga!

Ps 2: Nu är vinnarna i You Dos bloggpremiärtävlingar utsedda. Här hittar du dem.

2 kommentarer:

Anja Olergård sa...

Jaja, Monnah, det är ju inte så att jag blir läskad när du börjar prata om Pippi-potpurri med the one and only Maggan (jag är faktiskt Maggan med henne, men det vet hon inte om). Torkar dreglet när du nämner basarna. Jag ska försöka överleva dagen.

Min plats i solen sa...

Vilken fantastisk bild! :) Det är en underbar tid just nu då naturen formligen exploderar i skönhet. Och jag instämmer i din glädje över att kunna vädra och få in den friska härliga doften i huset. :)

Åhhh, vad sugen jag blev på kåldolmar nu! Det är ara jag som tycker om kåldolmar här hemma varför det inträffar speciellt ofta att det lagas. Men nu blev jag så sugen på att unna mig kåldolmar en dag. Och njuta! :)

Kram på dig