torsdag 26 maj 2011

Tur att det finns duktiga sprutkonstnärer!

Provtagningscentralen på Huddinge sjukhus, eller Karolinska Universitetssjukhuset som det egentligen heter. Fettfastande. Lite småstressad. Visst börjar det låta lockande? I vanliga fall är jag väldigt svårstucken. Idag kändes det som att mina ådror liksom hade krympt till smala sytrådar och hjärtat slog definitivt extra fort. Sjuksköterskan som tog emot mig i provtagningsbåset var korrekt, otroligt lugn och väldigt proffsig. När någon har försökt sno blod från mig har det varit två eller tre sköterskor inblandade varje gång. Den här pärlan lyckades på första försöket! Hon gjorde inte ens någon stor affär av det hela. Pust. Ingen är mer tacksam än jag... Nu är det bara att hålla tummarna för att blodet bara är lite "fattigt".

Morsdagskort

På väg till Någon.

3 kommentarer:

Maria med pojkarna sa...

Men hur är det med dig egentligen? Hade du inte konstaterad järnbrist? Vad kollar de nu då? Är det trött du är?
Kram på dig och hoppas du mår bra igen! När man läser här så är det svårt att tro att det sitter en trött kvinna bakom tangenterna...

Min plats i solen sa...

Jag håller tummarna och hoppas att de hittar felet nu så att du snart blir pigg och kry igen. Kram på dig.

Vad skönt att höra att det finns fler än jag som är svårstuckna. Jag känner så väl igen mig i din beskrivning och jag vet inte hur många stackars sjukskötare av båda kön som jag har känt medlidande för när svetten har lackat i pannan på dem eller de har tappat ådran. Härligt när man träffar på en som fixar det i första försöket och man slipper se ut som ett enda stort blåmärke i armarna. ;)

Ta nu hand om dig riktigt ordentligt vännen och ha en fin Mors Dag på söndag.

Stor Kram

Monica sa...

Jodå, visst sitter det en trött kvinna här. Problemet är att jag vant mig vid tröttheten och det är så evinnerligt tråkigt att behöva lägga sig tidigt varje kväll. Så länge jag kan klara av att hantera tröttheten väljer jag hellre att hitta på olika saker än att sova bort tiden... :) De kollar förresten någon gen som tydligen kan ställa till det lite för mig. Det var i samband med att jag skulle få en remiss för det som det visade sig att jag hade ett blodvärde på 90. Så lågt låg jag inte ens då jag var gravid...