måndag 23 maj 2011

Svensk sommar!

Vet ni vad det bästa med att ha varit sjuk är? Är ni som jag är det känslan av att vara frisk, att inte känna smärta, att inte vara för varm, för kall eller för vad-det-nu-är... Jag känner mig lika ren som en gata efter ett sommarregn.

Här har ni svensk försommar då den är som bäst... Jag älskar doften av syrén, känslan av skolavslutning, studentfirande och andra festligheter och så älskar jag färgen! Jag gillar egentligen inte alls lila, men så här, i form av en syrénblomma, är färgen fulländad.


På framsidan har vi den syrén som gör mig glad varje gång jag sticker ut huvudet genom ytterdörren. Vi beskar den kraftigt för några år sedan och nu gläder den oss år efter år med en fantastisk blomsterprakt. Så här ser den ut om man ligger i gräset och tittar upp.


Färger som tillsammans får hjärtat att slå långsammare eller med mer kraft beroende på vad man behöver.



Känner ni doften?

1 kommentar:

Min plats i solen sa...

Men din stackare, inte sjuk igen! Usch, vad trist! Och inte nu då det är soligt och somrigt och allt bara ska vara härligt. Jag hoppas att du kryar på dig rktigt ordentligt och snart är tillbaka i gammal fin form igen. Och att du nu har fått hela årets dos av sjukdom och kan njuta av ett friskt och härligt fortsatt år. Förhoppningsvis blir ditt immunförsvar lite extra laddat nu med härlig syréndoft, sol och värme. Underbara sommarbilder du bjuder på idag vännen. Härlig sommarkänsla! :) Det är verkligen en underbar tid vi befinner oss i just nu. Och du, jag känner doften hela vägen hit. ;)

Ta nu hand om dig kära du!

Kram Lotta