lördag 7 maj 2011

Att slåss mot en trädgård.

Vår trädgård suger. Den har potential, men dess vårdare har i tio års tid negligerat dess behov av frisk näring, toppdress, nytänkande och en mjuk hand... Jag kan inte skylla på någon annan än mig själv. Att skylla på min man känns liksom inte helt juste och inte mår jag bättre om jag påstår att barnen borde ha tagit sitt ansvar. Trots allt hittar jag små guldstunder och guldplättar och jag har insett att vi kanske får överlämna den stora trädgårdsrenoveringen till husets nästa ägare.


Krukor är bra när själva trädgården inte riktigt lever upp till förväntningarna. Den här stora järngrytan har hängt med sedan vi fyndade den i Stämshult. (Världens bästa loppisställe som stängde p g a en skilsmässa. Det är det jag alltid har sagt; Skilsmässor är inte bra!)

Solstolar

Svärfar renoverade mina härliga trädgårdsstolar som också köptes i Stämshult. Efter att ha stått i vårt garage i många år fick de förra sommaren äntligen komma ut i solen, klädda i nya, fräscha kläder och färger. Nu längtar jag bara efter att byta garagefasad och måla garaget och huset svarta. Oj, så snyggt det hade varit! För att inte tala om fina vindskydd och utökande av altanen för att kunna utnyttja solen bättre...


Idag är det (Inter)national Scrapbooking Day. S och jag firade genom att pyssla ihop 20 kalasinbjudningar. Då skrivaren har pajat kändes det bra att få nytta av våra kalasstämplar från You Do! (Jag har kanske varit med på ett hörn under produktutvecklingen...)


Korten ser inte så märkvärdiga ut, men tog en stund att göra ändå. Stämpla själva inbjudningsrutan, stämpla inuti, sätta rutan på 3d-kuddar, skriva adresser på kuvert, stämpla tårtbit, skriva text för hand... Insidan tog jag ingen bild på.

Kvällsljus

I kvällsljuset från köksfönstret satt vi och åt goda hasselbackspotatisar (sonen gjorde dem helt perfekta), grillad fläskytterfilé och halloumi med körsbärstomater och balsamico. Sjukt gott! (Tur att du inte kom på middag, Mimmi. Som vi glufsade i oss hade det inte räckt till dig också. Haha!)

Nej, nu blir det en stund i duschen. Jag känner att jag har lite solfrossa och fryser efter att ha varit varm hela dagen.

Inga kommentarer: