onsdag 13 april 2011

American History X.

Jag har uppnått en inte helt föraktfull ålder och har vid det här laget hunnit se en hel del filmer. De allra flesta har jag hunnit glömma, men några har dröjt sig kvar. En av de filmer som fortfarande får mitt hjärta att rusa bara jag tänker på den är American History X... Jag gissar att de flesta av er också har sett den, men om ni inte har det tycker jag att ni ska bänka er framför teveapparaterna i morgon kväll och klicka in Kanal 9. Edward Norton visar på ett fantastiskt sätt hur komplex den mänskliga varelsen är. Så mycket sorg och smärta, men också kärlek, döljs i den här filmen och vi påminns om hur bräcklig vår tillvaro här på jorden är. Kärlek till er alla!

1 kommentar:

Mya sa...

det är verkligen en film som etsar sig fast. Jag kan aldrig se en sån film två gånger.