lördag 2 april 2011

Jag gör som min syster...


2009 såg det ut så här hemma hos oss. I bakgrunden ser man inte en enda glimt av snö. Nu ligger det smutsiga snöhögar på "berget" bakom huset och våren kämpar hårt för att slå igenom. För två år sedan hade S vunnit en massa Kexchoklad från Coop Extra i Stuvsta. Vi har tävlat om godis i år också. I år hoppas vi att de ringer från City Gross och talar om att vi vunnit något av de fina påskägg de tävlar ut där.


I år firar vi en ohyggligt sen påsk. Så här såg det ut vid den här tiden förra året, fast då var vi så klart hos min bror och hans familj i Rödeby. Sol, värme och vårflod!


Fjolårsgräset bildade en vacker fond till chokladäggen som låg lite här och var över hela trädgården.


Flickor på äggajakt!


Ofta får jag höra att min fina systerdotter är lik mig. Är det på det viset är jag mycket stolt. Hon är lika smart som hon är söt! (Och så ser jag på bilden här ovanför att hon har på sig min yngsta dotters favoritjeans som ärvdes från kusinen förra året.)


1 kommentar:

Anonym sa...

Ach Ihr da "oben"! 24 Grad, Shorts und T-Shirt, auch wenn es nur ein kurzes Zwischenhoch ist, es tut gut! Draußen werden die Bäume in Zeitlupe grün, so dass man zugucken kann.