söndag 10 april 2011

Söndag.

Jag och de två äldsta barnen har en skön söndageftermiddag. Jag förbereder middagen till fina vänner som inte längre bor så nära (och oss själva förstås, vi tänker inte sitta och titta på när de andra äter). G och E läser och läser och läser. Jag vet inte om Charles-Édouard Jeanneret hade tänkt sig att man skulle sitta precis så här i hans liggfåtölj, men vad vet jag? Det verkar ju fungera alldeles utmärkt.


Lillasyster väljer ett mer traditionellt sittande. Hon har just upptäckt att det finns tre böcker till i en serie där hon nu håller på att läsa den femte boken. De tre andra böckerna verkar inte finnas översatta varken på biblioteket eller hos de större nätbokhandlarna. Vojne, vojne! Vad göra?


Själv ska jag ner och baka ut bröddegen. Fast innan dess stoppar jag säkert en sådan här färgglad liten mumsig grej i munnen fast jag vet att jag inte borde. Suck!

M & M

2 kommentarer:

Mamma med ambitioner sa...

Hej vännen!
Sitter ner för andra gången i dag. Solen skiner fortfarande och vi har fixat i trädgården precis hela dagen. Helt underbart. Jackan åkte av ganska snabbt och solisarna åkte på. Efter ett par timmar bjöds det på pizza i trädgården och sedan fortsatte vi vårt klippande och krattande. Mys på hög nivå tycker jag. Tror jag kryper i hop i soffan med en bok nu ett tag. Sonens ställning verkar inte lockande dock :) På spisen puttrar en gryta så det blir mat även hos oss. Ny vecka och nya krafttag väntar i morgon. Dina ord om lärare är klockrena. Undra hur länge man står ut. Funderar och diskuterar allt som oftast med kollegor Suck! gilla läget eller?? Ha en underbar vecka och kasta hit några m&m Kramisar Kristina

Anja Olergård sa...

G har inte anlag för huvudvärk ser jag :) Ljuvligt foto!