torsdag 14 april 2011

Härlig start trots allt.

Jag vaknade ovanligt utsövd idag och kände ett trängande behov av att gå på toa (som varje morgon, ingen nyhet). Gick i sakta mak och drog upp rullgardinen och konstaterade nöjt att det är så ljust om morgnarna nu! Efter toalettbesöket gick jag ut i köket för att dricka ett glas vatten och såg till min förskräckelse att klockan var 7.24. Milda makaroner! Ropade på G och E (S har konsertvecka och är ledig idag), fixade mackor, dricka och bananer till dem och drog på mig träningskläder. Klockan hade inte ens hunnit bli tjugo i åtta då vi satte oss i bilen. Jag körde dem till pendelstationen. De hann med ett tåg som går en kvart senare än det de brukar ta, och då hade de till och med hunnit äta frukost! Inte dåligt. Vi var alla tre väldigt nöjda då jag släppte av dem utanför Pressbyrån.

Eftersom jag redan hade kommit igång med en rivstart tänkte jag att det var dags att inte bara ta en promenad, utan faktiskt ge mig ut i spåret igen. Planen var att gå raskt och klämma in några minuters joggande här och där. Efter en banan-blåbär-mandelsmör-smoothie hade jag tydligen hur mycket energi som helst, för i ett nafs hade jag tagit mig runt de drygt två kilometrarna och det med den äran. Kanske var det att jag lyssnade på en Stanfordföreläsning om St. Augustine (Augustinus) som fick det att gå så lätt? Gotta love iTunes University! (Och det faktum att jag fick låna makens iFån.)

3 kommentarer:

Mya sa...

Ja det gäller att göra det bästa av situationen. Om inte så går man väl och är påverkad av försovningen hela dagen. Jag får numera springa på toaletten varje natt... men det är väl bara att vänja sig vid nattliga promenader. det lär väl inte bli mindre av den varan när bäbis kommit ;)
ha en fortsatt fin dag!

Annette sa...

Oj, bra gjort! Jag skall också dra på mig joggingkläderna, i morgon, men konditionen är usel så det blir nog rask promenad, eller powerwalk som det väl kallas numera..!

Man kanske borde ha någonting bärbart att lyssna på radio och musik i när man tränar... Låter spännande med länkarna du hänvisar till. Just nu är det inte läge för det dock, kommer att få tillräckligt med utgifter ändå när vi reser. Men sedan så! Att kunna lyssna på bra/intressanta saker som man tränar låter ju som den perfekta mixen, och tidseffektivt.

Ha det gott!

Annette sa...

Oj, bra gjort! Jag skall också dra på mig joggingkläderna, i morgon, men konditionen är usel så det blir nog rask promenad, eller powerwalk som det väl kallas numera..!

Man kanske borde ha någonting bärbart att lyssna på radio och musik i när man tränar... Låter spännande med länkarna du hänvisar till. Just nu är det inte läge för det dock, kommer att få tillräckligt med utgifter ändå när vi reser. Men sedan så! Att kunna lyssna på bra/intressanta saker som man tränar låter ju som den perfekta mixen, och tidseffektivt.

Ha det gott!