tisdag 11 maj 2010

Solen skiner!

Promenad runt sjön. Sol i ögonen för första gången på många dagar och det kändes så skönt! När jag kom förbi "damernas badbrygga" såg jag att en av de tre baderskorna hade tagit tillfället i akt till ett dopp. Förra året var de i den 17 april. Det kanske de var i år också. Det vet ju inte jag eftersom jag inte hade kommit igång med mina Långsjörundor vid den tiden!

I kväll ska sonen och hans klass ha sin årliga soaré i skolan. Det ser jag fram emot! Förra året fick vi en riktig toppenföreställning. Det är kul när en hel klass med musikintresse gör gemensam sak för att roa sina nära och kära. (Förvisso med målet att tjäna massor av pengar till klasskassan, men jag betalar gärna de pengarna om jag får en härlig föreställning på köpet.)

Förresten har jag upptäckt en ny, oväntad favorit. Stefan Gunnarsson (en av pianisterna i Så ska det låta för er som inte har en aning om vem det är, det hade inte jag) har gett ut en platta med skön musik. Han spelar en massa olika instrument och har skrivit det mesta av låtarna själv. En av låtarna skrev han musiken till då han var 13 år. Grymt.

Nu ska jag plantera de där stackars krukblommorna som stått i sin kasse i en vecka sådär. Påskliljorna ser så förskräckligt trista ut i sin bytta, så jag ska gräva ner dem i någon rabatt så de kan förgylla våren nästa år också.

Inga kommentarer: