lördag 9 oktober 2010

Blommor i långa rader.


Pia-Lotta med solen i ansiktet. Så söt! (Är det fler som har kallats Pia-Lotta, Fia-Lotta eller något annat tjusigt smeknamn av era föräldrar?) Hon var så nöjd efter att ha haft obligatorisk skoldag idag (Öppet Hus), för det innebär att hon blir ledig på måndag. Hurra!


Vårt hem känns fortfarande som en blomsteraffärsfilial. Det luktar gott överallt och så är alla blommor en fröjd för ögat.


Den här buketten går inte att göra rättvisa på det här sättet. Underbar blandbukett med massor av färger!


Min kompis i Tyskland skickade ett arrangemang i en låg kruka. (Ja, hon skickade den väl inte direkt därifrån, utan talade om hur den skulle se ut. Tjejerna i Stuvsta såg till att bygga den enligt instruktionerna.) Jag fyller på lite vatten i oasisen varje dag och den har än så länge bara blivit finare.

40-årsbukett från familjen

Den allra vackraste buketten fick jag av min familj. "Hon älskar hösten", sa maken till tjejen i min favoritblomsteraffär. Hon visste precis vad hon skulle göra. Den underbara vasen fick jag och maken i bröllopspresenten av min extrasyster och hennes föräldrar. Alla blommor blir extra fina i den!

Inga kommentarer: