fredag 22 oktober 2010

Hu!



Jag har hört det på väderrapporterna flera dagar i rad, men jag var ändå inte redo för snön som väntade på mig utanför då jag hämtade tidningen i morse. Hugaligen. Hade jag fått välja hade jag sagt till barnen att vi kunde krypa ner under täcket och rugga i några timmar till, men så kan man ju inte göra!

När jag väl kom ut sedan var det riktigt skönt. Himlen var klarblå och droppandet från träden påminde om tidiga vårdagar. Det är nog inte så illa i alla fall! Jag tror att helgen blir riktigt bra. Dessutom fick jag ett par Slippies av min familj då jag fyllde år som komplement till tekoppen, så jag ska nog slippa frysa. Det gäller att föregå i stället för att föregås. Lager på lager och värme inifrån och ut så ska det gå bra.

2 kommentarer:

Miaa sa...

Ja, visst blir man lite överraskad varje år?? Trots "varningar" på väderleksrapporter... Här utanför Göteborg hade vi världens storm i förrgår. DET hade ingen varnat för! Så plastmöblerna hade dragit iväg en bit, men som tur var inte speciellt långt... Men innan man kommer på att man faktiskt bör gå ut i rusket och ta vara på grejerna som är lösa... ja, då är det en del saker som flyttar sej, både stora o små.

Ha en skön helg, med dina slippies!
Kram Miaa

Slippies sa...

Hoppas du trivs med dina slippies :)