tisdag 26 oktober 2010

Tiden går!

Som nygifta hade jag och maken möjligheten att bo i Palo Alto, Kalifornien. Där pluggade K på Stanford medan jag läste kurser på distans från Uppsala Universitet. Jag satt också barnvakt för att dryga ut kassan lite. Det var så roligt! Jag lärde mig mycket och fick vara med om många spännande saker genom barnvakteriet. Allra mest lärde jag mig att jag verkligen ville ha barn själv...

Ett av de fina barnen hette Benjamin, precis som sin far. Eftersom pappan kallades Ben fick sonen heta Jamin. Jamin har nu blivit hans "riktiga" namn. Väldigt påpassligt att skaffa ett artistnamn då man närmar sig kändisskap. Killen ifråga har nämligen blivit riktigt duktig på tennis. Han har blivit så duktig att han fått stipendium till vår favoritskola (Stanford). Kanske kommer han till och med till Stockholm Open en vacker dag? Då ska jag dit och kolla.

Jamin 1994: "Monica, sometimes you say such funny words!" (Tacka för det. Onomatopoetiska ord tillhör inte det man lägger mest krut på då man ska lära sig ett nytt språk. Skillnaden mellan "rabbit" och "ribbit" är väl ändå inte så stor?)

Inga kommentarer: