tisdag 5 oktober 2010

Fyrtio år.


Nu är jag rätt gammal. Jag pratade länge med min minstaste lillasyster i går. Hon tycker också att jag är rätt gammal. Å andra sidan skulle jag kunna vara hennes mamma eftersom hon är 17. Vi kom överens om att hon kan fråga mig om råd om vuxengrejer så kan jag fråga henne om råd när jag blir frustrerad som tonårsmamma.

Hur som helst fick jag ett jättefint uppvaktande i morse. Te i en helt underbar mugg av keramikern Mikaela Willers (själva temuggen var det enda jag hade önskat mig och jag blev faktiskt glatt överraskad över att familjens minne var så gott), smörgås med fikon- och äppelmarmelad och grönsakstallrik. I kväll kommer Stockholmssläkten och några till, så nu ska jag baka vaniljbullar och se till att alla åtta tårtorna ser fina ut... (Varför kan jag inte vara lite lagom någon gång?)

4 kommentarer:

AnnaB sa...

Stoooort grattis! ÅTTA tårtor...! =) Jag hoppas att du får en kalasbra dag! Kramar!

Monica sa...

Jag vet. Galet. Jag plockar inte fram alla. Det är bra att ha ett litet lager i frysen! Tänk om jag skulle bli ryyysligt sugen på fransk choklad- och valnötstårta till exempel? Då är det bara att plocka fram en!

Ellison sa...

Hipp hipp hurra på din dag!!
Oj oj, åtta tårtor var inte dåligt, men bra plan det där om man blir sugen :) Kram och ha en fortsatt toppendag!

Sockergrynet sa...

Inte är du gammal heller!! Underbar mugg du fått! Stort GRATTIS på din födelsedag, önskar dig en härlig dag!

kram <3