måndag 25 oktober 2010

Roligt och tråkigt.

Tråkigt att mamma har fått lunginflammation igen. Hur är det möjligt?!

Roliga saker finns det som tur är fler utav. Jag fick vara med om en härlig konsert i kväll igen, den här gången i St. Jacobs kyrka vid Kungsträdgården. Den mörkröda byggnaden mot den mörka himmelen gav ett väldigt maffigt intryck och själva musiken var både vacker och uppbygglig.

Veckan som jag nu har lagt bakom mig kommer inte tillbaka, som tur väl är. I stället ser jag framåt. Det är mycket roligare.

Maken skickade högskoleprovets orddel från DN till mig. Jo, vi kommunicerar ibland via elektroniska hjälpmedel. Snart kunde vi konstatera att jag enligt resultatet är mer testkunnig, eller smartare (vilket ni behagar), än vad han är. 40/40 fick jag och kan därmed sola mig i min egen glans i några dagar framåt.

1 kommentar:

Anja Olergård sa...

Grattis, ditt geni! 40/40 -- ja ä inte bitter :)