onsdag 6 oktober 2010

Summering av den stora dagen.

Kakorna räckte och blev över.
Tårtorna räckte också, och det finns lite kvar att ta fram om vi skulle få oväntade gäster.
Av 80 bullar blev det bara 10 kvar att stoppa i frysen. (Det innebär ett snitt på en och en tredjedels bulle per person.)
Jag har världens bästa släkt och vänner.
Jag fick massor av blommor, så många att jag var tvungen att ta ett "födelsedagsbarnet bakom blomsterhavet"-foto. Det finns ett sådant på farmor då hon fyllde 60. Jag är faktiskt lite lik, dock inte fullt lika gråhårig.
Presenterna var så fina att jag skäms. Fast bara lite. Mest är jag väldigt tacksam och glad!
Tyvärr hann jag inte prata med alla ordentligt. Så blir det när man bestämmer sig för att ha ett impromptu tårtkalas en vardagskväll. Barnen ska ju upp i skolan nästa dag! Det tar jag igen på 50-årsfesten. Den ska bli stor och svulstig. Tror jag.

Nu har jag blivit firad i flera omgångar i nästan en månad. Jag tror jag har vant mig vid tanken att faktiskt vara 40 år. Därmed inte sagt att jag tycker att det är speciellt roligt att dröja mig kvar vid tanken. Men nu släpper jag det. Tror jag. Det är dags att fokusera på roliga saker, och sådana har jag många framför mig. Tjingeling!


Trött, men glad, efter firande dagen lång.

5 kommentarer:

Miaa sa...

Gratulerar! Vad roligt med en stor fest tillsammans med alla man tycker mycket om!!!

Kram Miaa

tinajo sa...

Grattis i efterskott - hade ingen datordag i går så kom ej åt att gratta, men det kommer nu i stället! :-)

Kram!

Fiffi sa...

40 är ju rena ungdomen ;) Med din utstrålning, glittrande ögon och varma leende kommer du vara i 30-års åldern i minst 10 år till! Grattis i efterskott! ♥

Min plats i solen sa...

Grattis i efterskott vännen! :) Vad härligt att läsa om din härliga dag och om hur uppvaktad du blev. Det låter som ett alldeles perfekt sätt att fira sin 40-års dag. :) Och vilken fin bild av födelsedagsbarnet. :) Vacker som en brud och ser inte alls ut som en nybliven 40-åring, snarare en nybliven 3o-åring. :)

Jag känner igen mig i det där med att bulla upp rejält när det är gäster i antågande. ;) Jag är precis likadan. Så rädd att det inte ska räcka bakar eller lagar jag mat åt ett helt kompani. Men hellre över än att det tar slut. ;)

Önskar dig en fin helg Monica!

Kram Lotta

Anja Olergård sa...

Grattis igen i efterskott. Det var kul att läsa. Som att få smaka själv (jag tog åtta bullar, sorry!), och ge födelsedagsbarnet en kram IRL.