fredag 15 oktober 2010

En dag, men inte som alla andra.

Rännstenslöv

Maken nämnde att det visst är konstigt att löven hänger kvar så här länge på träden. Jag har inte ens tänkt på det. Mig gör det ingenting att jag slipper kratta eklöv i stora högar. De kan gott hänga kvar tills i vår, för man måste ändå ta en sista omgång då också.

I morse kom jag körande längs vår förortsgata, såg björklöven i rännstenen och tyckte att de var värda att förevigas. Snart nog är de mull och alla har glömt hur de gjorde världen lite vackrare.

I kväll ska sonen dra sitt strå till stacken. Han ska tillsammans med sin klass köra bakom Annika Ljungberg och någon tatuerad kille som kallar sig ROCK STAR på insamlingsgalan för världens barn. (Fast de går i skolan som vanligt och ska vara hos SVT från 13 till 22, så han var lagom glad i morse då han tyckte att livet bara är en lång radda dagar med för lite sömn.)

Förlåt Anja, nu blev det visst ett inlägg med en jättestor bild. Hoppas att du kom förbi den och kunde läsa! :)

6 kommentarer:

AnnaB sa...

Det är ett underbart foto Monica...!

Jag tror nog att det är ett och annat löv som ramlat av träden ändå... för imorse var mitt tåg försenat på grund av lövhalka. Men bara några minuter, så det var ingen fara. :)

Vad spännande med tv-framträdandet. Hemma hos oss ska vi förstås bänka oss framför deltävling 2 i Minimello ikväll. =) Jag trooor att Linus figur borde kommit 2:a i röstningen och att han därmed får komma till andra chansen, men vi får veta säkert ikväll. :)

Maria med pojkarna sa...

Och jag som tänkte precis tvärtom! Då Erik och jag var ute och promenerade i skogen i stormen i går så sade jag till honom att hösten är ovanligt tidig i år! Jag tänker alltid på hösten 1994 då jag kom hem från USA den 16 oktober och förväntade mig att träden skulle vara kala och hösten långt gången. Jag blev så förvånad då massor av träd fortfarande var betydligt mer gröna än gula och knappt några löv ramlat av över huvud taget att jag aldrig kommer att glömma det.
I Uppsala ramlade i princip alla björklöv ner i går och det verkar som om vår trädgård blev favoritplatsen att hålla till på. ;-)
Och eklöv, förresten? Är det inte de där envisa rackarna som helst sitter kvar i all oändlighet och rasslar?

Roligt med er duktiga Gustav!

Anja Olergård sa...

Nej, men... Jag menade att _överskriftsbilden_ (Livet ur min synvinkel, igen) inte ska vara över hela skärmen så man måste skrolla ner för att se om det ens kommit nåt nytt inlägg. Stora bilder i inläggen älskar jag! Fast jag tänkte häromdan att nu har visst löven ramlat ner (M sköt upp att klippa gräset en dag och nästa var det smockfullt med löv). Och coolt med G. [Det känns övermodigt att göra styckebryt i en kommentar, men alternativet är totalt innehållskaos. Tur du är smart och kan dechiffrera var jag börjar prata om nåt annat!]

Monica sa...

Aha! Ska tänka på att göra headern lite lägre nästa gång. Vill ha den så bred så det ser snyggt ut med själva bloggdesignen.

Annette sa...

Vad roligt att jag hittade hit! Jag har läst dina ofta humoristiska inlägg ganska långt bakåt i tiden nu och kommer absolut att titta in här igen och läsa mera!

Annette

Lena Grön. sa...

Vilken vacker bild! Hösten är fotogenisk. :-)