söndag 5 oktober 2008

38 saker jag är tacksam för så här långt...

... utan inbördes ordning.

1. goda föräldrar
2. sex finfina syskon och ett som jag aldrig lärde känna
3. tre barn som lärt mig var man hittar livets toppar och dalar
4. ja, maken som jag älskar över allt får ju inte glömmas bort
5. ett hus som också är mitt hem och min fristad
6. att ha levt i en annan kultur
7. glädje i och av musik
8. nybakat
9. att passa i en mindre storlek
10. scrapbooking
11. fotografering
12. skönskrift
13. god litteratur
14. nya ekgolv
15. vänskap
16. årstidernas skiftningar
17. bad med en badbomb från Lush
18. andlighet
19. gamla kärlekar
20. resor till när och fjärran
21. sömnad med min gamla Husqvarna
22. en högskoleexamen
23. en spinnande katt
24. brasor och levande ljus
25. blombuketter
26. skratt som man får ont i magen av
27. bokklubbsträffar
28. ljudböcker
29. massage
30. konst utan konstigheter
31. internet
32. förberedelser av fester med mycket och god mat
33. pyssel i allmänhet
34. smycken
35. långa promenader i rätt kläder (måste verkligen skaffa nya promenadskor)
36. inredning i allmänhet, textilier i synnerhet
37. vår underbara natur
38. varm choklad med grädde

Jag tackar min mamma och pappa för att jag finns. Speciellt mamma som klämde ut mig den där oktoberdagen för rätt så länge sedan.

11 kommentarer:

bjorx sa...

GRATTIS på din dag vännen! :-)

Mya sa...

Stort GRATTIs på din dag!

Anonym sa...

Åh är det din dag idag?! Stort GRATTIS!!!

kram

Anonym sa...

Hipp hipp hurraaaaa!

joggemia sa...

Grattis! Vilken underbar glädje-lista!!

Kram på din dag!

Malin sa...

Grattis i efterskott Monica! Härligt med en så positiv lista. Man har ju en del att vara tacksam för om man tänker efter.

Evelina sa...

Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nej det är ingen vanlig dag, för det är Monnahs födelsedag! Hurra, hurra, hurra!!!!!
Grattis på födelsedagen kära du, hoppas den är riktigt fantastisk!!!

AnnaB sa...

Kalasmycket grattis på din födelsedag...!!!!! Hurra, hurra, hurra...!!! Jag hoppas att du har en jättebra dag!

Anonym sa...

Jättegrattis till dig idag! Härlig lista!
Kram
Annika

Ellison sa...

Stort grattis på födelsedagen! Kram

Anonym sa...

GRATTIS! Hoppas Din dag varit underbar! Kram /E