söndag 26 oktober 2008

Viktigt!

Ikväll tog jag och maken fram barnens citatbok för att fylla i något roligt som Sara sa i eftermiddags. (Vi har haft boken sedan Gustav började säga roliga saker då han var liten och har varit mer eller mindre duktiga på att fylla i den.)

Citatet som var värt att skriva ner idag grundar sig i att vi varnat Sara för att det kan tänkas att hon får tandställning så småningom eftersom hon har två tänder som kommit ut alldeles avigt.

"När jag får brev från tandläkaren igen, då är det KÖRT!!!!" (För er som känner Sara kan ni tänka er de uppspärrade ögonen och dramatiken i rösten. Vi låg dubbelvikta vid restaurangbordet...)

Nu vill jag bara påminna er som har barn att skaffa en citatbok om ni inte redan har en. Man glömmer så fort!

Saxat från boken:

"Mamma, hur gamla är egentligen tjejer då de får sådana där ballongtuttar?"

"Mamma, vem är det som sitter där bredvid Elina?"
"Det är du , gumman."
"Va?!!! Har jag varit POJKE?!" (Jo, våra barn var skalliga läääänge innan deras blonda hårsvall växte ut.)

"Att föda barn är nog inte så roligt. Men när de blir stora så vill de kanske inte äta sin frukt och då kan man göra mackor till dem och stoppa i papper, och DET är roligt!"

7 kommentarer:

Zarah sa...

*gapskrattar* Vilka sköna kommentarer!! ...och vilken BRA idé med såna böcker! :D

AnnaB sa...

Vansinnigt roligt...!!! :) Jag försöker skriva ned många roliga citat (alla är ju omöjligt att få med) men problemet är att jag inte har EN citatbok, utan det hamnar en kommentar här och en kommentar där. Jag scrappar ju ganska många av dem också. Det är väl ett av alla projekt... att sammanställa alla utspridda, nedklottrade citat. :)

Nina sa...

*Hihi!* Sickna sötnosar! Finns det något härligare än spontana barn?

Sylvia sa...

Haha! Vilka sköna kommentarer! :D Att man inte tänkte på att skriva ner allt i en bok!!!
I helgen är det scrapmässa i Västerås! :) Kom dit vettja! På www.stampelochscrapyra.se finns mer info.
Ses där! ;)

PERNILLA sa...

hoho. vad roligt. jag har också en sådan där bok... men man måste vara snabb, annars glömmer man!

Åsa (asali) sa...

hihi...de är allt för roliga de små liven!

Meri(txell) sa...

Ha, ha! Så otroligt vad de kan säga! Jag springer alltid med penna i handen och skriver om Pau säger någonting sånt, det är väl värt att dokumentera och jag tror vi kommer att skratta en del i framtiden. Massor med höstiga kramar,