lördag 11 oktober 2008

Lördag är ju en vanlig dag...

Idag går äldsta dottern i skolan. Öppet Hus på skolor funkar bäst på lördagar då fler är lediga än i veckorna. Det ska bli kul att se henne ha musik och SO! Första konserten är på måndag om en dryg vecka, så jag antar att alla musikförberedelser kretsar runt det.

Annars har det hunnit bli oktober. Det är alltid stora Luciaförberedelsemånaden. E kommer att vara med på ett Lussetåg i Stadshuset och G lussar i Konserthuset. Skolan lussar på ytterligare två ställen, nämligen Nordiska muséet och Storkyrkan. Först tyckte jag det var tråkigt då jag hörde att Adolf Fredriks musikklasser inte ska lussa i Globen längre, men jag kom på att jag tror att det här blir ännu bättre och om möjligt ännu mer stämningsfullt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha! SoM barnlös kommer Lucia inte förrän i slutet av november eller så :) Kanske kan köpa den där adventsljusstaken jag så gärna vill ha från IKEA då. Eller just det, det var ju köpstopp... Mikael kan köpa den då :) Kram

Anonym sa...

Så underbart med lussetåg att se fram emot! Som mamma till en dotter som går i specialskola, finns tyvärr inga sådana traditioner att se fram emot. Och här hemma har alla tröttnat enormt på att höra morsan gapa och fåna sig i ljuskrona och särk... Det blir väl till att se allt på TV som vanligt.