tisdag 7 oktober 2008

Utmaningen, tips no 2

Ett gratisnöje som lätt glöms bort är att låna böcker. Huddinge Bibliotek är "mitt" och tyvärr inte lika mysigt som min gamla hemmabibbla (bibla?) i Karlskrona, men det duger! AdLibris och Bokus i all ära, men på biblioteket hittar man massor av böcker alldeles gratis. Man kan låna CD-skivor, filmer och tidningar. Det enda som krävs är lite organisationsförmåga, tid och ett lånekort! Det är skönt med ett ställe som är så där skönt tyst och de flesta bibliotek har bekväma sittplatser där man kan slå sig ned och drömma sig bort i en roman eller uppröras över en debattartikel.

Om du har barn rekommenderar jag följande titlar:
The Complete Idiot's Guide to Crafts with Kids - Georgene Lockwood
365 tv-fria aktiviteter för dig och ditt barn - Steve och Ruth Bennett
Utflykt, äventyr för barn och vuxna - Mats och Åsa Ottosson

1 kommentar:

AnnaB sa...

Det måste vara organisationsförmågan som brister för min del (möjligen i kombination med tidsbrist) för de senaste försöken jag gjort att bli en aktiv biblioteksbesökare har alla slutat likadant - med försenade böcker. Jag VILL verkligen börja gå dit, om inte annat för att jag är så less på alla barnböcker vi har hemma och man kan ju inte köpa nya böcker varje vecka... Ska nog ta mig i kragen och satsa på det här med biblioteket framöver. Tack för boktipsen också!!!!