fredag 3 oktober 2008

World Card Making Day

Imorgon är det World Card Making Day! Det ska firas. Följ länken för massor av kul kortinspiration! Jag ska se om jag inte hinner pyssla ihop några kort under dagen. Vi kommer att lägga upp kort i AMLT:s blogg, men eftersom de andra tjejerna i DT bor i USA och Kanada dyker väl de flesta korten upp rätt sent för oss.

Jag har lovat barnen amerikansk frukost med pancakes och smoothies imorgon. Tjejerna ska baka muffins i de fina formarna jag hittade i en fyndlåda och så ska jag kanske förbereda lite ätbart till kalaset som faktiskt blir av på söndag. Tänk vad kul det är att ha ett nästan fungerande kök igen! (Ingen bänkskiva har dykt upp än trots att IKEA sms:ade för en vecka sedan att de höll på att packa den. Skumt.)



Trots att det ser hemskt ut vill jag visa hur det såg ut i tvättstugan då vi hade haft fyra middagsgäster. Det här är alltså disken efter en vanlig middag för nio personer, inklusive tillagningskärl och annat. Om inte annat kan jag skicka fotot till försäkringsbolaget så de får se hur vi har haft det under den här tiden. Och då är det här ändå bra, för nu har vi iallafall någonstans vi kan diska (i maskin) och tvätta (för hand).

2 kommentarer:

Lilo sa...

Och så har jag klagat på vårt duschrum, fy på mig! Hoppas allt är i ordning snart hos er!

Mya sa...

Oj, där var det ont om plats. Tycker synd om dig som får utstå hela denna karusellen. hoppas allt löser sig illa kvickt! kram