tisdag 28 oktober 2008

Allt har en motsats



Föregående negativa inlägg måste uppvägas av ett positivt.

Det här är några av anledningarna till att jag älskar hösten:

Färgerna...
Även om det är kallt ute har vi det varmt och skönt inne.
Jag älskar att inte känna mig tvingad att njuta av vackert väder. (Är det fint ute måste man ju passa på att gå ut oavsett om man vill eller ej, det sitter djupt i ryggraden.)
Jag känner större lust till att pyssla och fixa och laga mat och baka och boa och tvätta och sy och allt vad det är.
När solen ligger så där lågt och skiner rätt in i ögonen vill man knappast sitta i bilen, men, åh, vad underbart det är att njuta av de där strålarna under en rask promenad! (Jag sa inte att jag är totalutevägrare.)
Det är snart jul.

Den vackra pumpan ska få ett roligt ansikte senare idag. Garnet har jag köpt till en julklapp. Elina ska få en vacker mössa. Vi får väl se om jag klarar av att sticka den!

Inga kommentarer: