måndag 13 oktober 2008

Återkoppling till shoppingfria veckan.



Det skulle vara jättekul att höra hur det har gått för er andra! Jag har haft en vecka som sprungit förbi. Tankarna runt överkonsumtion och vad man ska lägga sina pengar på kunde inte komma mer lägligt. Jag har med spänning följt världsekonomins utveckling (efter att inte alls tittat eller lyssnat på nyheter under lång tid) och kan konstatera att det återigen kan konstateras att det är bättre att tänka efter före.

Jag fortsätter att tänka först och handla sedan. Jag hoppas att ni andra gör detsamma! Trevlig vecka. Jag bjuder er på lite förälskelse. Kom på att man väl kan visa foton som inte visar ansikten utan medgivelse från själva objekten!

Förresten tycker jag att ni ska kika in hos Pernilla och titta på några fantastiska bröllopskort. Tänk att ha henne till syster/svägerska! Suck. Det är nästan så det skulle vara värt att gifta om sig. Problemet är bara att båda hennes brorsor är upptagna nu. Hehe!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag klarade det! ;o) Hamnade på ca 500 kr för mat och bensin (måste ha bilen för att ta mig och dotter till och från hennes skola) under förra veckan men då hade jag en del mat i frysen....detta på fem personer.
Kramis/LenaS

PERNILLA sa...

hmm det gick sådär för mig. när jag skulle köpa strumbbyxorna var det 5 för 4 på åhlens. så istället för 79 så blev det 330 eller nå´t sånt. men jag tänkte att strumpbyxor går åt och det är mer ekonomiskt att köpa fem istället för fyra. jag handlade också två dufflar. fast på seconhand! så nu har vi söndagsdufflar från stl 74-116. sedan blev det några uteätningar men å andra sidan småhandlade vi ingen mat alls utan åt övermogna bananer istället för att slänga. tack för de gulliga kommentarerna om fotona! de värmer gott i höstkylan!