torsdag 16 oktober 2008

Bänkskiva no. 2...

... var det också fel på. Jag känner för att ringa och skrika på någon, men det hjälper ju inte. Den här gången är det inget stort fel, "bara" det att hålet till spishällen är sågat 2 cm för långt åt vänster. Nu fixar vår snälle Snickarmicke det med en tjusig passbit. Jag kommer att tycka att det stör ett tag, men jag tror faktiskt inte att någon annan ser något. Det jag är mest förundrad över är hur det kan bli så här fel?! Lärlingar på IKEA? Första gången var det rit-killen som hade fått vajsing på kopplingen och den här gången var det i snickeriet det inte hade klickat. Hur som helst är det mer på gång nu. Elektrikerna var här igår och fixade el i tvättstugan, hallen och badrummet. Tjoho! Vi behöver inte heller någon förlängningssladd från tvättrummet till köket, så nu kan man stänga dörren och slippa det enerverande centrifugeringsljudet när man tvättar.

Jag körde ett stavningstest på Aftonbladet. Jag trodde jag var stensäker på att stava, men tji fick jag. 19 av 20 rätt. Va?! Hmmm, parentes heter det, inte parantes. Aha! Varje dag man lär sig något nytt är en bra dag. (Borde annars ha klarat det ordet också eftersom konferens sitter som en smäck i stavningsregistret...)

På måndag kommer plattsättaren tillbaka för att kakla köksväggen med det fina kaklet som ligger på hallgolvet. Och om två veckor har vi en härlig vedkamin i vardagsrummet... Bara en så'n sak! Sprakande björkved och varm choklad. Utan flyttkartonger och täckpapp. Det låter som en härlig dröm!

Till slut vill jag återigen säga att våra hantverkare verkligen varit toppen. Trots allt är det inte deras fel att det här renoveringsprojektet sprungit åt skogen! All ära till TorkAB som vet att anlita duktigt folk.

2 kommentarer:

PERNILLA sa...

skönt att ni snart är klara!!

Anonym sa...

Skryt skryt, jag fick 20! :)